Bij Mums&more hebben we veel verschillende lessen. Voor zwangeren en voor bevallen moeders.
Zoek je vooral ontspanning, bewust met je zwangerschap bezig zijn en voorbereidend op de bevalling? Dan is zwangerschapsyoga de les die je zoekt.
Hou je er meer van om uitgedaagd te worden en je even in het zweet te werken? Dan lijkt de mat workout perfect!
Of je bent bevallen en wilt graag weer starten met sporten. Hierbij is het belangrijk rekening te houden met je bekkenbodem en je buikspieren. Heb jij nog diastase? We leren je graag hoe je het checkt en hoe je er toch lekker mee kan trainen!

Er zijn minimaal 3 en maximaal 5 zwangeren in de les ivm Corona. Normaal zijn er maximaal 9 zwangeren. In de kalender zie je precies wanneer we de lessen geven, wie ze geeft en hoe lang ze duren.

Wil je een abonnement afsluiten, klik dan op Tarieven of maak een account aan of login en koop het abonnement in de shop.
We hebben een abonnement voor 10 lessen per maand, voor 5 lessen per maand of voor 2 lessen per maand.
Eerst een proefles doen is ook mogelijk. .

Hieronder lees je alle lessen die we momenteel hebben, mocht je vragen hebben, horen we het graag!

Zwangerschapsyoga

In deze lessen leer je verschillende ademhalings-, ontspannings- en rekoefeningen die fijn zijn tijdens de zwangerschap en bij de bevalling.
Zwangerschapsyoga is een rustige les waarvan je veel baad kan hebben als je bijvoorbeeld rugpijn of bekkenpijn hebt.
We gaan jou samen voorbereiden op de bevalling door verschillende houdingen aan te nemen om tijdens de weeën te gebruiken.
Vanaf week 12 kan je al starten met het volgen van zwangerschapsyoga. We hebben genoeg informatie om te delen voor je hele zwangerschap!
Maar je kan ook pas in je verlof instromen. Doe wat voor jou fijn voelt.

Easy flow yoga (zwanger/mama)

In een langzame flow gaan we van pose naar pose. Soms doen we een beweging 5 keer op een ademhaling, soms blijven we 5 ademhalingen lang in een houding.

We rekken en strekken veel bij de easy flow yoga. Je bent actief bezig, maar wordt er ook ontspannen van!

Zowel zwangeren als (pas) bevallen moeders kunnen aan deze les deelnemen. Er is aandacht voor de bekkenbodem en de buikspieren, maar om in deze les mee te komen, heb je relatief weinig klachten.

Workout (zwanger/mama)

Bij deze actieve les ga je zorgen dat jouw spieren niet te veel verzwakken in de zwangerschap en blijf je fit.
Ook na de bevalling kan je in deze les weer rustig gaan opbouwen.
Met extra aandacht voor buik -en bekkenbodemspieren, leer je (opnieuw) je lijf kennen en sterk maken.

Gezamenlijk doen we de warming up, daarna gaan we in een parcours aan de slag en maken gebruik van gewichtjes, eigen gewicht, elastische banden of fitnessballen.

Lekker actief met wat spierpijn 😉

Pilates (zwanger/mama)

Actief en bewust bezig zijn met je lichaam, dat is waar pilates om draait.
Met extra aandacht voor buik -en bekkenbodemspieren, leer je opnieuw je lijf kennen en sterk maken.
Ook wordt er soms gebruik gemaakt van gewichtjes en elastische banden.
Een fijne les waar spanning en ontspanning elkaar afwisselen.

Mama/baby poweryoga

Na je bevalling je spieren weer aan het werk zetten en de band met je kindje vergroten!

Voor jouw kindje leer je afwisselende oefeningen vanuit de baby yoga, baby reflexologie en babymassage die je thuis kan herhalen. Of eventueel thuis met een ouder kindje kan oefenen.

Jij krijgt door de yoga meer ontspanning in jouw spieren en leert ze weer actiever inzetten.
Een deel van de oefeningen zal je herkennen uit de zwangerschapsyoga en de easyflowyoga. Waar mogelijk variëren we, zodat jij uitgedaagd blijft.

We werken samen aan het herstel van jouw  buik-en bekkenbodemspieren.We doen een diastasecheck om te kijken of je buikspieren nog wijken. De oefeningen zijn goed uit te voeren als je diastase hebt en je krijgt concrete tips&tricks om hier verder in je dagelijks leven mee om te gaan.

Vanaf 6 weken (keizersnede 8 weken) na de bevalling tot kruipen van je baby kan je aan deze les meedoen.  

Mama/baby pilates

Samen met jouw kindje gaan we werken aan jouw herstel. 
We gaan met extra aandacht voor buik -en bekkenbodemspieren, leer je opnieuw je lijf kennen en sterk maken.

We doen een diastasecheck om te kijken of je buikspieren nog wijken. De oefeningen zijn goed uit te voeren als je diastase hebt en je krijgt concrete tips&tricks om hier verder in je dagelijks leven mee om te gaan.

Jouw kindje leer je afwisselende oefeningen vanuit de baby yoga, baby reflexologie en babymassage die je thuis kan herhalen. Of eventueel thuis met een ouder kindje kan oefenen.

We werken op jouw mat en maken gebruik van gewichtjes, eigen gewicht, elastische banden of fitnessballen.

Hardlopen (mama’s)

Lijkt het jou ook zo fijn om (weer) te starten met hardlopen?
Het kan overal en wanneer je maar wilt! Maar een goede start is wel belangrijk. Veel vrouwen starten te snel en hebben daardoor langer herstel nodig. Daarom is het belangrijk om verantwoord te starten. Rekening houdend met de bekkenbodem, diastase en de juiste opbouw.
De lessen zullen opgedeeld zijn in conditie opbouw, kracht en coördinatie.

Heb je overgewicht, nog nooit hard gelopen of al 1000 keer begonnen en ook al 1000 x gestopt? Geen probleem! We maken een plan dat bij jou past.
Door met anderen te lopen, zal je merken dat de opbouw makkelijker is. Je stimuleert elkaar en daagt elkaar uit. Samen is het veel gezelliger 😉

Wel is het belangrijk dat je:
– Minimaal 3/4 maanden geleden bevallen ben (maar 3 jaar mag ook).
– Je (al een tijd) geen last (meer) hebt van je bekkenbodem
– Minimaal 45 minuten stevig door kan wandelen, ivm de belastbaarheid van de bekkenbodem
– Goede hardloopschoenen hebt

De verzamelplaats is op de Bosweg, dit is op de rand van Amersfoort en Soesterberg. Voor je navigatie kan je Amersfoortsestraat 140 in Soesterberg intypen. Maar kom je liever op de fiets of met de bus, is dat ook prima natuurlijk!

De trainingen worden gegeven door Karlijn op zaterdag om 9.30 uur.

Aanmelden kan via Fitmanager. Je mag een gratis proefles doen of je sluit een abonnement af en kan ook gezellig meedoen onze andere (buiten)lessen!